Onderwijsmanager in hart en nieren
Ik ben onderwijsmanager in hart en nieren. Ik kom van de werkvloer en heb jaren voor de klas gestaan, zowel in het basisonderwijs als in het (speciaal) voortgezet onderwijs. Daarna kwam de uitdaging om leiding te geven aan onderwijsteams. Prachtig! Vier basisscholen en een politie-opleidingscentrum werden het in totaal. . Allemaal heel verschillend, maar met mensen die passie hadden voor het onderwijs.
Stevige klussen waren het, maar het is gelukt om scholen te laten groeien, teams op de been te helpen en processen van kwaliteitsverbetering te begeleiden en aan te sturen. Gedemotiveerde collega's mocht ik hun zelfvertrouwen teruggeven en anderen heb ik begeleid naar een 'tweede spoor'. Ook buiten het onderwijs kun je heus een gelukkig en tevreden mens zijn.
Ik raak gepassioneerd van professionals die 'ruimte' willen hebben en 'eigenaar' van hun onderwijs willen zijn. Want de leerkracht, die doet ertoe.
Het weer op de rails zetten van teams en onderwijsprocessen, dat vind ik een uitdaging. Samen de successen vieren geeft echte verbinding.
Van 1995 tot 2007 was ik ondernemer, directeur en adviseur voor opleidingen en bedrijven in Estland, Turkije en Zuid-Korea. Ik heb er gewerkt en gewoond en mijn stijl van leidinggeven heeft er kleur en verdieping gekregen.
De basis voor mijn vak haal ik uit mijn PABO-opleiding, de universitaire studies orthopedagogiek en onderwijskunde en natuurlijk uit de ervaring van bijna 20 jaar onderwijsmanagement.
Sleutelbegrippen: ruimte geven en kaders stellen, eigenaarschap en verantwoordelijkheid, openheid en veiligheid, betrokkenheid en kwaliteit.
Stevige klussen waren het, maar het is gelukt om scholen te laten groeien, teams op de been te helpen en processen van kwaliteitsverbetering te begeleiden en aan te sturen. Gedemotiveerde collega's mocht ik hun zelfvertrouwen teruggeven en anderen heb ik begeleid naar een 'tweede spoor'. Ook buiten het onderwijs kun je heus een gelukkig en tevreden mens zijn.
Ik raak gepassioneerd van professionals die 'ruimte' willen hebben en 'eigenaar' van hun onderwijs willen zijn. Want de leerkracht, die doet ertoe.
Het weer op de rails zetten van teams en onderwijsprocessen, dat vind ik een uitdaging. Samen de successen vieren geeft echte verbinding.
Van 1995 tot 2007 was ik ondernemer, directeur en adviseur voor opleidingen en bedrijven in Estland, Turkije en Zuid-Korea. Ik heb er gewerkt en gewoond en mijn stijl van leidinggeven heeft er kleur en verdieping gekregen.
De basis voor mijn vak haal ik uit mijn PABO-opleiding, de universitaire studies orthopedagogiek en onderwijskunde en natuurlijk uit de ervaring van bijna 20 jaar onderwijsmanagement.
Sleutelbegrippen: ruimte geven en kaders stellen, eigenaarschap en verantwoordelijkheid, openheid en veiligheid, betrokkenheid en kwaliteit.
Ik kom met plezier langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek
Dan kunnen we de website-monoloog omzetten in een echt gesprek over onderwijs en zaken die ertoe doen.
Dan kunnen we de website-monoloog omzetten in een echt gesprek over onderwijs en zaken die ertoe doen.